Publikováno dne: 15.10.2013
Podľa spoločnosti Interactive Advertising Bureau, ktorá už od roku 1996 sponzoruje pravidelné polročné prehľady o príjmoch internetovej reklamy, zaznamenal prvý polrok tohto roku historicky najvyššiu hodnotu.
Medziročný rast o 14% a celkové príjmy dosahujúce 17 miliárd dolárov. To sú čísla, ktoré táto spoločnosť o príjmoch internetovej reklamy zaznamenala. Pri tom v roku 1996, kedy IAB s reportom začínala, boli príjmy z internetovej reklamy „len“ 82 miliónov dolárov. Čo sa týka zmieneného prvého polroku, nie je nárast o 14% rekordný, ale aj tak išlo o druhé najväčšie navýšenie príjmov z online reklamy, pokiaľ nás zaujíma výlučne čiastka, o ktorú sa príjmy zvýšili. Pozrime sa na jednotlivé oblasti internetovej reklamy v uplynulom polroku:
Najviac za reklamu na internete minuli maloobchody (3,4 mld. dolárov), ďalším veľkým „investorom“ bol automobilový priemysel (2,2 mld. dolárov). V celkovo stagnujúcej ekonomike je podľa analytikov IAB dvojciferný rast internetovej reklamy dôkazom, že je živá a že sa jej dobre darí.
Od tohto roku platí v SR nová legislatíva ohľadom používania cookies na e-shopoch a weboch. To mnohí návštevníci určite postrehli. Čo je ale na nič no ...
13.9.2022
viacKaždý okamih je vhodný pre zásadné rozhodnutie - zaobstarať si e-shop (nielen pre lekáreň) a umožniť tak zákazníkom nakupovať online z pohodlia domova.
22.11.2021
viacE-shopy zaznamenali v roku 2020 explozívny nárast tržieb. Za rok 2019 predstavovali tržby e-shopov okolo 155 miliárd, za rok 2020 sa však čísla vyšplha ...
11.2.2021
viac