ADVIN



Výnos internetovej reklamy za prvý polrok

Publikováno dne: 15.10.2013

Podľa spoločnosti Interactive Advertising Bureau, ktorá už od roku 1996 sponzoruje pravidelné polročné prehľady o príjmoch internetovej reklamy, zaznamenal prvý polrok tohto roku historicky najvyššiu hodnotu.

Medziročný rast o 14% a celkové príjmy dosahujúce 17 miliárd dolárov. To sú čísla, ktoré táto spoločnosť o príjmoch internetovej reklamy zaznamenala. Pri tom v roku 1996, kedy IAB s reportom začínala, boli príjmy z internetovej reklamy „len“ 82 miliónov dolárov. Čo sa týka zmieneného prvého polroku, nie je nárast o 14% rekordný, ale aj tak išlo o druhé najväčšie navýšenie príjmov z online reklamy, pokiaľ nás zaujíma výlučne čiastka, o ktorú sa príjmy zvýšili. Pozrime sa na jednotlivé oblasti internetovej reklamy v uplynulom polroku:

Najviac za reklamu na internete minuli maloobchody (3,4 mld. dolárov), ďalším veľkým „investorom“ bol automobilový priemysel (2,2 mld. dolárov). V celkovo stagnujúcej ekonomike je podľa analytikov IAB dvojciferný rast internetovej reklamy dôkazom, že je živá a že sa jej dobre darí.


Slovenský zákazník uprednostní prehľadný a jednoduchý e-shop pred tým veľkým.


10.8.2023

viac

O priazni zákazníkov rozhodujú mobilné zariadenia.


6.3.2023

viac

V období Vianoc ľudia stále častejšie nakupujú online. Stále častejšie však, vďaka pandémii, nakupujú na lekárenských e-shopoch.


15.12.2022

viac
» archív noviniek