Publikováno dne: 10.2.2015
Multichannel marketing, omnichannel marketing alebo tiež multikanálový marketing je bežnou, a dokonca neoddeliteľnou súčasťou marketingových stratégií.
Jedná sa o marketing, ktorý prúdi cez všetky možné a dostupné kanály. Vychádza z filozofie, že pre navýšenie predaja je nutné, aby sa výhodná ponuka dostala k potenciálnemu zákazníkovi v správny čas a správnym spôsobom. Je tiež nutné tomuto potenciálnemu zákazníkovi čo najviac uľahčiť nákup, a tým sa z neho stane reálny zákazník.
Časť zákazníkov je ovplyvnená offline marketingom, kam radíme:
V dobe moderných technológií však každý človek využíva hneď niekoľko platforiem použiteľných pre reklamu. Ľudia denne pracujú na internete s počítačmi, notebookmi, chytrými telefónmi či tabletmi.
Ľudia na web neprídu len z jedného zdroja, teda napríklad cez prirodzené či platené výsledky vyhľadávania, porovnávače produktov, sociálne siete a newsletter. Každý potenciálny zákazník má hneď niekoľko možností, cez ktoré sa k vám môže dostať alebo naopak utiecť ku konkurencií. A aj keď sa k vám dostane, neznamená to ešte, že u vás nakúpi. Preto je veľmi zaujímavé so zákazníkom komunikovať. Napríklad pokiaľ nedokončil nákup, možete mu pripomenúť emailom, aby túto objednávku dokončil, alebo ho tak isto môžete obdarovať poukazom k narodeninám či meninám.
Do akej miery bude multichannel marketing efektívny, záleží na tom, ako budú spolupracovať jednotlivé kanály, a ako účelné je zacielenie a segmentácia zákazníkov.
Na online cesty k zákazníkom Vás môžeme doprevádzať ako skúsený partner i v tejto oblasti.
V období Vianoc ľudia stále častejšie nakupujú online. Stále častejšie však, vďaka pandémii, nakupujú na lekárenských e-shopoch.
15.12.2022
viac