Publikováno dne: 22.3.2016
Zákazníci si stále častejšie prezerajú webové stránky zo svojich mobilných zariadení, preto je dôležité prispôsobiť sa ich potrebám. Vytvorením mobilného alebo responzívneho webu im uľahčíte vyhľadávanie informácii či nákup v e-shope. Získate veľkú konkurenčnú výhodu oproti webovým stránkam bez týchto mobilných rozhraní, majú totiž mimo iné podporu zo strany Googlu vo výsledkoch vyhľadávania.
Výhody mobilného a responzívneho riešenia
- Maximálna dostupnosť pre zákazníka
- Veľká konkurenčná výhoda
- Jednoduchosť a prehľadnosť pre zákazníka
Mobilný web
Jedná sa o naprogramovanie dvoch webových stránok. Klasických, pre užívateľa stolných PC a notebookov a zjednodušených pre užívateľov mobilných zariadení. Stránky tohto typu bývajú dostupné na doméne tretieho rádu „m“ (napr. m.alza.cz). Mobilná verzia webu je rozdielna, ale aj tak veľmi prehľadná a zákazník sa jednoducho orientuje. Web sám rozpozná, z akého zariadenia sa užívateľ pripája a zobrazí sa v príslušnej forme. Ponúka obvykle taktiež možnosť voľby medzi klasickým a mobilným zobrazením. Ide o maximálne úsporné riešenie pre prenos dát cez internet.
Responzívny web
Jedná sa o jednu naprogramovanú webovú stránku, ktorá sa dynamicky prispôsobuje veľkosti prehliadača stolných PC alebo mobilných zariadení. Kombináciou modernej technológie sa dá dosiahnuť skvelého zobrazenia stránky na rôzne veľkých monitoroch. Zákazník teda vidí na svojom mobilnom zariadení pre neho už známu webovú stránku ako na stolnom PC, ktorej obsah je prispôsobený veľkosti zobrazovanej plochy. Menší prenos dát než pri klasickom webe vedie k jeho rýchlejšiemu načítaniu. Keďže je web programovaný ako jedna stránka, je výhodnejší z hľadiska SEO.
Pokiaľ uvažujete nad zmenou svojich stránok, neváhajte nás kontaktovať, máme bohaté skúsenosti.
Od tohto roku platí v SR nová legislatíva ohľadom používania cookies na e-shopoch a weboch. To mnohí návštevníci určite postrehli. Čo je ale na nič no ...
13.9.2022
viacKaždý okamih je vhodný pre zásadné rozhodnutie - zaobstarať si e-shop (nielen pre lekáreň) a umožniť tak zákazníkom nakupovať online z pohodlia domova.
22.11.2021
viacE-shopy zaznamenali v roku 2020 explozívny nárast tržieb. Za rok 2019 predstavovali tržby e-shopov okolo 155 miliárd, za rok 2020 sa však čísla vyšplha ...
11.2.2021
viac