Publikováno dne: 17.8.2014
Popularita Facebooku na Slovensku stále rastie a tento trend sa určite nezmení ani v nasledujúcich rokoch. Toto tvrdenie dokazuje, na slovenské pomery, veľký a trvalý nárast návštevníkov a aktuálny počet viac ako 1,5 milióna užívateľov.
Firmy stále viac využívajú marketingovú komunikáciu a reklamu prostredníctvom Facebooku ako podporu ich webových stránok a emailovej komunikácie. Facebook je z marketingového pohľadu nepochybne veľmi zaujímavé médium, ale i tu sa nájdu okrem silných i slabé stránky, ktoré musia firmy pri tvorbe kampaní na Facebooku zohľadniť.
Hlavným problémom firemných projektov na Facebooku je ich nedostatočná výkonnosť a návratnosť, o čom sa už presvedčilo veľké množstvo firiem. Tie totiž od svojich facebookových projektov očakávali, že celý obsah im budú tvoriť sami členovia komunity (užívatelia). Tieto ich očakávania sa ale nenaplnili, pretože 90% návštevníkov Facebooku sú predovšetkým konzumenti obsahu, zatiaľ čo skutočný tvorcovia obsahu na Facebooku predstavujú len 1% všetkých užívateľov.
Tento počiatočný neúspech ale nie je dôvodom pre zastavenie všetkých marketingových projektov na Facebooku. Facebook je špecifické médium a je potrebné naučiť sa ho správne a efektívne využívať. Aby projekty na Facebooku mali pre firmy väčší prínos, budú im musieť venovať viac energie a kreativity ako doteraz. Bude nutné zamerať sa na kvalitný obsah, ktorý danú komunitu zaujme a tiež prepojovať s prostredím Facebooku firemné weby a ich funkcie (pre jednoduchšie šírenie informácií o firme).
Kto to tento rok nevzdá, bude mať v nasledujúcich rokoch konkurenčnú výhodu alebo minimálne znalosti, ako pracovať s komunitou a ako najlepšie využívať možnosti sociálnych sietí.
Od tohto roku platí v SR nová legislatíva ohľadom používania cookies na e-shopoch a weboch. To mnohí návštevníci určite postrehli. Čo je ale na nič no ...
13.9.2022
viacKaždý okamih je vhodný pre zásadné rozhodnutie - zaobstarať si e-shop (nielen pre lekáreň) a umožniť tak zákazníkom nakupovať online z pohodlia domova.
22.11.2021
viacE-shopy zaznamenali v roku 2020 explozívny nárast tržieb. Za rok 2019 predstavovali tržby e-shopov okolo 155 miliárd, za rok 2020 sa však čísla vyšplha ...
11.2.2021
viac